Audi A2 beş yıl önce piyasaya sürüldü ve görüşleri ikiye böldü. Yenilikçi alüminyum gövdesiyle kompakt otomobil hafif, aerodinamik ve yakıt tüketimi açısından ekonomikti. Beş motor seçeneği mevcuttu; A2 1.2 TDI, dünyanın ilk dört kapılı üç litrelik otomobili olarak sansasyon yaratmıştı. 2003 yılından bu yana ise özel color.storm versiyonu, özel boya renkleriyle dikkat çekiyor. Ancak satışlar beklentilerin altında kaldığı için Audi, yaklaşık beş yıl süren ve 176.377 adet üretilen üretimin ardından 2005 yılında üretimi sonlandırdı. Yenilikçi Audi A2, niteliklerini ikinci kariyerinde sergileyebilir: istikrarlı bir değere sahip modern bir klasik olarak A2, sadık bir hayran kitlesine sahip ve bugün hala günlük bir yol arkadaşı olarak yollarda görülebiliyor.
1990’ların başında, üç litrelik otomobil Volkswagen Grubu ve Audi tarafından bir geliştirme hedefi olarak duyuruldu ve proje üzerindeki ilk çalışmalar kısa bir süre sonra başladı. Ingolstadt’taki tasarımcılar, Neckarsulm’daki alüminyum merkezindeki uzmanlarla yakın bir şekilde çalıştı. Mayıs 1995’te, büyük ölçüde elle üretilen Audi A8’in ASF’sinden daha az karmaşık olan Audi Uzay Çerçevesi’ne (ASF) sahip Ringo adlı bir konsept çalışması sundular. Audi’nin Münih tasarım stüdyosunun eski başkanı Stefan Sielaff projeyi devraldı ve iç tasarıma liderlik ederken, Belçikalı tasarımcı Luc Donckerwolke dış tasarımla ilgilendi. Geleceğin tasarım şefi Gerhard Pfefferle ile birlikte yuvarlanan kafes Ringo’ya iki kapılı bir gövde verdiler; bu da daha sonraki tasarıma yakın olduğu kanıtlandı. Geliştirme ilerledikçe iki çalışma oluşturuldu: biri 1997’de Frankfurt’taki IAA’da bir gösteri otomobiliydi ve geçici model tanımı Al’e ek olarak rengi nedeniyle açık yeşil lakabını taşıyordu. Kısa bir süre sonra, Tokyo Otomobil Fuarı’nda değişken yükleme alanı ve açılır tavana sahip Al’in üç kapılı bir versiyonu olan Light Blue tanıtıldı . Adı: Audi Al açık uç. Halk iki çalışmaya farklı tepki gösterdi. Bazıları ilerici tasarıma hevesliydi; diğerleri ise beğenmedi. Geliştiriciler sonuçlarının fikirleri kutuplaştıracağını kesinlikle beklemişlerdi, diye hatırlıyor, yazar Dirk-Michael Conradt yaptığı röportajda. Wester kitapta şöyle diyor: “Evet, en başından beri hepimiz için açıktı! Arabanın optimum şekilde aerodinamik hale getirilmesi gerekiyordu. Optimum aerodinamiğe ulaşmak için neredeyse rüzgâr tünelinde uyuyorduk.” Kasım 1997’de Yönetim Kurulu seri üretimi onayladı. Audi A2’nin dünya prömiyeri, sadece iki yıl sonra tekrar IAA’da yapılacaktı. Plan iddialıydı, ancak tasarımcılar ve mühendisler programa uymayı başardılar.
Eylül 1999’daki IAA’da seri üretim için geliştirilen A2 dünyaya tanıtıldı; yakın otomotiv tarihinde gövdesi tamamen alüminyumdan yapılmış ilk kompakt otomobildi. A2’nin dört kapısı ve bagaj kapağı dahil olmak üzere gövde kabuğu yalnızca yaklaşık 153 kilogram ağırlığındaydı; bu da geleneksel çelik gövdeye sahip karşılaştırılabilir bir sedanın gövde kabuğu ağırlığının yalnızca yaklaşık %60’ıydı. Küçük dış boyutlarına rağmen yolcuları için bolca alan sunan 3,83 metre uzunluğunda, 1,67 metre genişliğinde ve 1,55 metre yüksekliğindeki Audi A2, Neckarsulm’da üretildi. A2 için özel olarak orada yeni üretim tesisleri inşa edildi ve 15 Kasım 1999’da açıldı. Aynı gün Audi, dünyanın ilk dört kapılı üç litrelik otomobili olan A2 1.2 TDI’ı da tanıttı. Audi A2’nin üretim ömrü boyunca toplam iki benzinli ve üç dizel motor mevcuttu. İki benzinli model de sıralı dört silindirli bir motorla donatılmıştı ve beş ileri manuel şanzıman ve önden çekişle sunuluyordu. Ortalama yakıt tüketimi 100 kilometrede 5,9 litreydi. Dizel motorlu A2 modelleri, pompa nozullu doğrudan enjeksiyonlu üç silindirli ünitelere sahipti. 30 Haziran 2000’deki pazar lansmanı için, her biri 75 beygir gücünde bir benzinli motor ve bir TDI mevcuttu.
1999 yılı sonunda tanıtılan Audi A2 1.2 TDI, Mart 2001’de satışa sunuldu. 61 beygir gücündeydi ve 100 kilometrede yalnızca 2,99 litre dizel yakıt tüketiyordu. Direkt enjeksiyonlu turbodizel motoru tamamen alüminyumdan üretilmişti. Beş ileri otomatik şanzımanda, debriyaj işlevini bir elektrohidrolik sistem üstlendi. Alüminyumdan yapılmış ilave araç parçaları, özel alüminyum dövme hafif jantlar ve ağırlık açısından optimize edilmiş arka koltuklar, ağırlığın temel versiyona kıyasla 135 kilogram azaltılmasını mümkün kıldı, boş ağırlık 855 kilograma düştü. Aerodinamiği daha da optimize etmek için, öndeki soğuk hava girişleri kısmen kapatıldı ve lastikler, yan duvarlardaki oluklar sayesinde daha dar ve akış açısından optimize edildi. Uyarlanan çamurluk kaplamaları ve jant kapakları ile ilave alt gövde kaplaması, türbülanssız hava akışına olanak sağladı. Bunu yaparak mühendisler sürtünme katsayısını baz model için zaten çok iyi olan 0,28’den sansasyonel bir değer olan 0,25’e düşürmeyi başardılar.
Audi, 2002’de A2 motor yelpazesine 1,6 litrelik bir FSI motor ekledi. 110 beygir gücü, A2’nin 200 km/s’nin üzerinde bir azami hıza ulaşmasını sağladı. Mart 2003’ten itibaren dört halkalı marka, Audi A2’yi “colour.storm” adı verilen özel bir versiyonla sundu – Imola sarısı, Misano kırmızı sedefli efekt, Sprint mavi sedefli efekt ve Papaya turuncusu renklerinde. Renk uyumlu iç mekanlar ve tavan ve tekerlek davlumbazı kaplamaları gibi mat siyah boyalı detaylar çarpıcı bir kontrast yarattı. Modeller, beş motor varyantından dördüyle -1.2 TDI hariç- birlikte çok sayıda opsiyonel ekstra ile birleştirilebiliyordu. Temmuz 2005 itibariyle, Neckarsulm tesisinde toplam 176.377 adet Audi A2 üretilmişti. Premium kompakt araç, başlangıçta kendisine biçilen yüksek beklentileri karşılayamadı. Ancak yaklaşık çeyrek asır sonra, bu küçük hacimli mucize hâlâ çok sayıda hayrana sahip; birçok sürücü, A2’lerini günlük yaşamlarında ekonomik, güvenilir ve çekici bir yol arkadaşı olarak takdir ediyor. | Audi Media
Bir yanıt bırakın